Zotyó
Zotyó
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kezdőlapnak !
Beállítás Kezdőlapnak!
 
SZAVAZZ
Lezárt szavazások
 
Üzenő lap
 
Motorok
 
BMW
 
Chat-box

 
Írj e-mailt!
porsche01@freemail.hU
 
NFS csalások
 
Carbon képek
 
Underground
 
Undeground 1/2
 
Miért NFS?

NFS sorozat - Miért . NFS?

 



NFS - ki ne ismerné a bûvös három betût.... napjaink talán legjobb arcade autós játéka.
Tekintsünk vissza pár évet, egészen 1995 szeptemberéig. Ekkor adták ki a sorozat elsõ részét, Road & Track Presents: The Need for Speed -- Electronic Arts címmel. A Need for Speed elsõ éráját, elevenítsük fel a klasszikus részeket , hiszen a legújabb részben valószínûleg ehhez tér vissza a széria.

The Need for Speed - avagy "The Need for Pentium". Az Electronic Arts profilbõvítésének részeként indult elsõ rész fõleg a kategória iránti érdeklõdést akarta felmérni, nem indult nagy projektnek.
A Need For Speed kihasználta az új technológia adta lehetõségeket, az akkor hatalmasnak tûnõ 60Mhz-es Pentium processzorokat.
8 egzotikus autó szerepelt a listán, a mind más fizikával, 'saját' hangokkal. Három napszakból választhattunk. A 2d-s vektoros grafikát felváltotta 3d, 2d-s belsõ nézettel, a kategóriában addig nem találkoztunk hasonlóval.
Több féle játékmód dobta fel a hangulatot (tournament, knockout, head to head, split screen). Az irányítás, az akkori játékok között kiemelkedõ volt, bár a sebességérzetet még nem tudta rendesen átadni.

Az elsõ rész nem várt sikerét követõen, 1997 májusában megkaptuk a második részt, Need for Speed 2 néven. Végre igazi 3d környezetben játszhattunk. Megint eltalálták, hogy mikor kell kiadni, a játékipar nyár elõtti csendjét teljesen felkavarta a játék érkezése. Telepítés után találkozhattunk az azóta a sorozat szinte védjegyévé vált feature-ével, mégpedig, hogy nem bírja el a gépünk... Sietve ment mindenki megvenni a legújabb P2MMX processzorokat, tengernyi memóriát, hogy az év arcade játékával játszhasson. Gyönyörû grafika, nagyon jó hangok, zenék, valamint változatos pályák: mindenben sikerült újítani. Sok helyszínen autózhattunk, bár a felhozatal talán túl fantasy-re sikerült. A hollywoodi filmgyár raktárától kezdve az Area51-en át egészen az inkák vulkánjáig, a leg elképesztõbb helyszíneken porlaszthattuk a benzint.
Minden kocsiról volt igazi, filmes bemutató, ez sajnos a legújabb részekben már nem szerepel.
A nagy sikernek köszönhetõen még novemberben megjelent a Special Edition, néhány pályával, autóval megspékelve.

A nagy sikerû második rész után a cég legnagyobb projektjei közé lépett a Need for Speed sorozat. 1998 szeptemberében, a tanévnyitóra megérkezett a harmadik rész, a sokat mondó Need for Speed 3 - Hot Pursuit címmel. Nagy örömünkre végre menekülhettünk a 'közúti közeg' elõl. A grafika rengeteget fejlõdött, korrekt fény-árnyék rendszerrel, gyönyörû hátterekkel, épületekkel találkozhattunk. Szerencsére a split screen megmaradt és kaptunk internetes játékmódot is.
A komoly karrier mód volt a játék legfontosabb része, a versenyeken túljutva egyre jobb és jobb, különleges gépeket kaptunk. A grafikai részlegnek hála, az összes kocsi gyönyörû fémes festést kapott, ezt fokozta, hogy végre az autóknak volt törésmodelljük, kedvünkre zúzhattuk kedvenc erõgépeinket.
Valós autókkal mehettünk, valós pályákon, a fantasy elemeket (szerencsére) kihagyták.
A komoly karrier mód volt a játék legfontosabb része, a versenyeken túljutva egyre jobb és jobb, különleges gépeket kaptunk. A grafikai részlegnek hála, az összes kocsi. Bár ennek a résznek is voltak hibái, hiányosságai, a jó reklámnak és a jól megválasztott kiadási idõpontnak köszönhetõen hatalmas siker lett.

A következõ, szinte menetrendszerûen érkezõ rész, 1999 nyarán jelent meg. A rövid fejlesztési idõ miatt itt nem kaptunk annyi újítást, mégis szerettük. Inkább volt a Need for Speed - High Stakes pályacsomag, kiegészítõ a harmadik részhez, mint önálló darab. A Hot Pursuit grafikai motorjából kicsikarták az utolsó pixelt is, így aki volt olyan szerencsés, hogy az asztalán a legújabb Pentium 3 szintû computer lakott, teljes látványorgiát kapott. 3d-árnyékolás, sun-flare effekt, egészen jó fizika, korrekt törésmodell - mindent megkaptunk, amit csak el tudtunk képzelni.
Szerencsére ezúttal megmaradtak a filmes bemutatók a kocsikról, tengernyi adattal. A karrier mód ebben ebben a részben is a játék középpontjában állt. A fejlett intelligencia megnehezítette a dolgunkat, emlékezetes knockoutokat küzdhettünk végig.
A sorozatnak ez a része egy teljesen korrekt, jól felépített, átgondolt arcade játék volt, sajnos az áttörõ újítások elmaradtak.

2000 tavaszán igazi gyöngyszemet kaptunk. A Need for Speed - Porsche Unleashed végre meghozta, amire mindenki várt. Az addig látott legjobb grafika, gyönyörû autók, gyönyörû hanggal, rengeteg új effekt. A játék a Porsche történetét dolgozta fel, rengeteg modellt kipróbûlhattunk, több, mint 80 típus szerepelt a játékban. Két új játékmód, az Evolution és a Test Driver kapott helyet a programban. A sorozatban egyedülállóan sikerült a gépigényt leszorítani, az átlagfelhasználó átlagos gépén is szépen futott, teljes részletesség mellett.
Az üldõzés, a rendõrösdi már nem fért bele a projektbe, de kaptunk helyette részletesebb 'mikromanagementet'. Vehettünk haszált kocsit, majd azt feljavítottan eladva szép összeget lehetett keresni. Az új autónkat az autószalonban vettük meg. Minél több versenyt nyertek, minél öregebbek lettek a jószágaink, annál többet értek.
A sérülémodell, a lokalizált törés addig nem látott minõségû lett, az akkori szimulátorokat megszégyenítõ fizikát kaptunk a játékhoz.
Sajnos a filmes bemutatók kimaradtak, az osztott képernyõs játékkal együtt, de a rengeteg újítás és a hatalmas játékélmény bõven kárpótolta ezeket.
A 'klaszikus' nfs-ek közül ez a rész sikerült a legjobbra, a legjobb értékeléseket kapta mindenhol.
Az ötödik rész után nem sokkal kiadták a Need for Speed - Motor City Online-t. A sorozatnak ez a része az internetes játékról szólt, szinte hardcore szimulátor szintû fizikával, beállítási lehetõségekkel. Sajnos nem sokáig ment a projekt, hamar leálltak a szerverek a népszerûtlensége miatt, túl hamar jött a játék, a játékosok még nem voltak felkészülve rá.

Két évvel késõbb, 2002 novemberében adták ki a sorozat hatodik részét, a Need for Speed - Hot Pursuit 2-t.
Gyönyörû grafika és hangok, nagyjából ennyi volt a játék összes pozitívuma. Az NFS szériának ez a része sokkal inkább az ötödik rész babérjait lovagolta meg, mint hozott újításokat. Több területen is visszalépést láthattunk, sajnos el kellett búcsúznunk a belsõ nézettõl, az összetörhetõ kocsiktól, a fizika sokkal inkább arcade-jellegû lett, de megkaptuk helyette az addig soha nem látott szintû grafikát, részletes, gyönyörû textúrákkal, az autók modelljei sokkal részletesebbek, szebbek lettek. Az eddigi különálló pályák helyett két helyszínt kaptunk, a versenyek útvonalait ezekrõl állították össze.




A Need for Speed széria minden része az akkori legjobb arcade autósjátékok között volt.Bár mindegyikben találtunk kisebb, nagyobb hibákat, a jó marketingnek, a gyönyörû grafikának és a jól választott kiadási idõpontoknak köszönhetõen a sorozat összes darabja rendkívül népszerû lett. Az Underground sorozat hatalmas változást hozott a játék történetében, teljesen más stílus, hangulat. Mindkét rész nagyon jól sikerült, az NFSU2-ben megkapunk mindent, amit a stílusból ki lehet hozni. Nagyon kíváncsian várjuk november tizenhatodikát, a hivatalos screenshoton a BMW rendszámán látható dátumot, vajon mit hoz az új, 'harmadik' generáció. A klasszikus nfs-stílus valószínûleg kevés lenne, a modern, underground éra mondhatni, beteljesedett, továbbmenni a kategóriában nem lenne érdemes... A legnagyobb sikert (valószínûleg) az hozhatja, ha összevonják a két stílust, megkapjuk a klasszikus egzotikus gépeket, tuninglehetõséggel, de nem underground, éjszakai világban. Biztos, hogy megint kitesznek magukért az EA-nél, a legjobbat kapjuk most is, Need for Speed - Most Wanted szintén felejthetetlen lesz.

 

 

 
Mennyien is vagyunk?
Indulás: 2006-05-30
 
Tiltó!
 
SZAVAZZ
NFS
Meik a legjobb szerintetek?

Carbon
Underground 2
Underground
Most Wanted
Hot pursuit 2
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
lapozó
 
BMW árak
 
Audi
 
Most Wanted
 
Hónap képe
 
Galériák több needforspeedről
 
Kereső

Google

 
NFS TEAM
 
Irigyhonaljmirigy
 
TIME
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!